جریان نوظهور به نام سید احمد الحسن " جریان مدعی یمانی "با مطالعه تاریخ ، نحوه شکل گیری و برخی عقاید این گروه شباهت های بسیار زیادی به فرقه ضاله بهائیت دارد . لذا در این مطلب به بررسی اجمالی این گروه و مطابقت آن با فرقه پوشالی بهائیت خواهیم پرداخت .
یا سید احمد الحسن ، بهائیت معاصر است ؟
مصاحبه با آقای همامهر مدیر سایت حقیقت بهائیت
در دهه اخیر جریانی نوظهور به نام سید احمد الحسن " جریان مدعی
یمانی " شکل
گرفته است که مطالعه تاریخ ، نحوه شکل گیری و برخی عقاید این گروه شباهت های بسیار
زیادی به فرقه ضاله بهائیت دارد . لذا در این فرصت به بررسی اجمالی این گروه و
مطابقت آن با فرقه پوشالی بهائیت خواهیم پرداخت .
این جریان تحت عنوان احمد الحسن الیمانی ، وصی ، فرزند و فرستاده امام
زمان (عج) در اواخر سال های حاکمیت صدام بروز کرد. پس از سقوط او ، با کمک برخی از
باقیمانده های رژیم بعث ، تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف ، کربلاء ،
ناصریّه و بصره به راه انداخت . مؤسس جریان ، شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع از
قبیله صیامر در حدود سال 1973 میلادی ، در منطقه ای به نام « هویر »
از توابع شهرستان « زبیر » از استان بصره متولد شد. وی در سال 1999 میلادی، از دانشکده مهندسی بصره فارغ التحصیل شد. مدّتی در حوزه شهید سید
محمد صدر در نجف تلمّذ نمود .
بخش اول : سیر ادعاهای مختلف به همراه تناقض در ادعا
سید احمد الحسن با این که سید نیست، و اصل و نسب او از طایفه « صیامر » معلوم ومعروف است ، عمامه سیاه پوشید ، ودر مجامع عمومی ظاهر شد. از
جمله ، با توجه به فیلمی که از او گرفته شده است ، بر بالای منبر در یک مسجدی، با لباس
روحانی وعمامه سیاه سخنرانی ، وادّعاهای ضد ونقیض خودش را مطرح کرده است.
از ادعای وی می توان به موراد زیر اشاره نمود :
ــ دیدار مکرر بقیه الله الأعظم به صورت مکرر در عالم خواب و بیداری
ــ مأمور به برطرف نمودن انحرافات حوزه علمیه
ــ سید یمانی
ــ وصی و رسول امام مهدی ( عج )
ــ فرزند امام مهدی ( عج )
ــ اول المهدیین
ــ بقیه آل محمد ، الرکن الشدید. المؤید بجبرئیل ، المسدد بمیکائیل ،
المنصور بإسرافیل ،
سیر ادعاهای علی محمد باب ( موسس بابیه و آغاز گر جریان بهائیت ) :
ــ باب و نائب خاص امام زمان ( عج )
ــ ادعای مهدویت و قائمیت
ــ ادعای نبوت
ــ ادعای الوهیت
سیر ادعاهای میرزا حسینعلی نوری ( پیامبر مورد اعتقاد بهائیان )
ــ نوکری میرزا یحیی نوری ( جانشین علی محمد باب )
ــ جانشینی علی محمد باب
ــ من یظهره اللهی
ــ پیامبری و رسالت
ــ ادعای خدایی
ــ ادعای خالقیت و تربیت خدایان
بخش دوم : بررسی نماد و نشان جریان سید احمد الحسن و فرقه ضاله بهائیت
بخش سوم : دشمنی با علماء و مراجع دینی
در برخورد با مبلغان و سران جریان مدعی یمانی و بر طبق فایلهای صوتی
ضبط شده از این گروه ، دشمنی و توهین به علمای شیعه و مراجع عظام تقلید خصوصا حضرت
آیت الله العظمی سیستانی در عراق و مقام معظم رهبری از تاکتیک های تبلیغی این
جریان بشمار می رود .
با مطالعه تاریخ بهائیت و نوشته های رهبران بهائی ، نمونه های بسیاری
از توهین به علمای شیعه و بزرگان دینی در گفته های حسینعلی نوری پیامبر بهائیان ،
همچنین عبدالبهاء و شوقی افندی مشاهده می شود که اسناد آنها نیز موجود است و
امروزه همچون لکه ننگی بر دامان بهائیانی است که دم از الفت و محبت در دین زده و
شعار صلح عمومی را مطح می نمایند .
بخش چهارم : پیش زمینه استعماری در بدو تشکیل
همانگونه که گذشت پیدایش جریان مدعی یمانی در زمان دیکتاتور اخیر عراق
یعنی صدام حسین کلید خورد و بعد از سرنگونی این دست نشانده و مهره سوخته استعماری
با استفاده از اوضاع آشفته عراق علنی گردید . با مطالعه بیوگرافی سران این جریان و
روابط بسیار نزدیک آنها با صدام حسین و خصوصا عضویت برخی از آنها در حزب بعث عراق
، ماهیت استعماری این گروه بر هر صاحب عقل و اندیشه ای آشکار می گردد .
از طرفی مهمترین عامل در پیدایش و گسترش فرقه بهائیت ، حمایت های بی
دریغ روس تزار ، انگلیس و آمریکا از سران بهائی می باشد . تا آنجا که حسینعلی نوری
رسما به پناهندگی در سفارت روس تن داده و این سرسپردگی تا حدی است که برخی
منتقدان لقب حسینعلی روسی را برای وی برمی گزینند و عباس افندی ملقب
به عبدالبهاء به دریافت لقب سر از جانب دولت انگلیس مفتخر می شود همان لقبی که
چندی پیش سلمان رشدی نیز به این مدال آراسته گردید .
بخش پنجم : دستور به ترک تقالید
به دستور صریح سید احمد الحسن ترک تقالید واجب است و این یعنی همان
بشارت طاهره قزوینی معروف به قره العین که در بدشت آوای برهنگی سر داد و گفت امروز
روزی است که قیود تقالید شکسته شد . عکس زیر قسمتی از کتاب منتشره توسط اتباع این
فرقه در فضای مجازی است:
.....................
از دیگر شباهت های ظهور جریان مدعی یمانی ( سید احمد الحسن ) و فرقه
ضاله بهائیت می توان به موارد زیر اشاره نمود :
6 ــ سوء استفاده از احادیث مهدوی و برداشت های نا صحیح از روایات
7 ــ راه اندازی تشکیلات و حرکات حزبی
8 ــ استفاده از زور و فعالیت های نظامی در راه پیشبرد اهداف
9 ـ پیوند مستحکم با اسرائیل
10 ـ تطبیق مصادیق خاص بر نشانه های ظهور